torsdag 25 januari 2007

Nä, nu har jag läst så många roliga bloggar under en tid, så jag måste prova en egen!
Egentligen har jag inte alls tid med sånt här… men när det finns en stund över kan jag dela med mig av lite idéer och inspiration som kan förgylla vardagen. För två år sedan byggde vi ett nytt hus som vi är väldigt nöjda med. Ett enkelt alternativ för oss som inte vill stå med spik och hammare var ledig stund. Men en hel del jobb är det ändå såklart, med trädgårdsplanering och annat. Om ett par månader är det dags att kavla upp ärmarna och kliva i gummistövlarna!

Fram till dess ägnar jag mig åt att få insidan hemtrevlig och mysig. Försöker så gott det går att få ett nytt hus att se gammalt ut… Och det låter ju inte klokt, men jag gillar verkligen den gammaldagsa stilen och letar efter stora och små detaljer som kan ge rätt atmosfär. Det man inte hittar på loppis brukar gå att fixa till med lite sprayfärg och hammarlack!

Dessutom är detta ett utmärkt tillfälle att lära sig hur bra bilder skall tas. Svårare än jag kunde tro. Nu skall jag försöka exprimentera med blixt och annat ljus. På återseende!