lördag 24 februari 2007

Nya fynd…




Nu har vi alla kommit hem efter några härligt vintriga dagar i Norge! Måste ju visa några fynd som jag fick gjort också – en franskinspirerad ljusstake hittade jag otippat på "Pytt och panne" i Buskerud Storcenter. Den måste följa med mig hem, såklart.

Sen fick jag två tidningar i gåva av min vännina – TACK! En ny bekantskap, Lev Landlig (har jag aldrig sett i Sverige, ta genast in den!) och en gammal dansk favorit, Isabella. Mycket inspiration, jag ska läsa dem noggrant!

Och så två nya favorit-cd; Christel Alsos, en härlig röst och lugn, lite melankolisk musik. Och en jätte-jättebra live-cd med Espen Lind, Alejandro Fuentes, Askil Holm och World Idol-vinnaren Kurt Nilsen! En konstig grej; i Norge finns mycket svensk musik att köpa och mycket spelas på radio, varför finns inte samma utbyte i Sverige? Det finns massa bra norsk musik och nya norska artister som vi i Sverige aldrig får höra talas om. Det finns mer att hämta än A-ha och Sissel Kyrkebø, alltså. Bara ett tips, Sveriges Radio, Radio Rix och alla andra radiokanaler…