onsdag 7 mars 2007

Utmaning…

Jaha… har alltså blivit utmanad av Anna – Pelargoner och Inredning – 6 underliga/egendomliga saker om mig själv. Ok, here we go;

Jag är 35 med tror att jag är 26. Måste inse att ingen går på det längre, speciellt inte när jag står jämte min 15-åriga dotter. Inte ens jag själv.

Jag är en bohem fångad i en pedants kropp. En drömmare som ändå inte kan slappna av förrän allt är tvättat och barnen vattenkammade. Knytblus och kaftan. Punk och Puccini. Eller kluven personlighet.

Jag märker aldrig om någon står precis bakom mig eller känner att någon tittar på mig. Går ständigt på folk eftersom jag inte märker att de är alldeles intill såvida de inte står rakt framför mig. Knappt då heller.

Har absolut inget sifferminne. Vänder ofta på tal, typ 49 blir 94 osv. (Och då har jag ändå varit egen företagare i sju år… tack vare en duktig revisor har det hittils gått bra!)

Jag tycker ord är kul, speciellt dubbeltydiga. Och det var bara jag som skrattade högt på föräldramötet när ledaren för ungdomsbrandkåren helt seriöst beskrevs som "en riktig eldsjäl". Men det var ju kul, eller hur?

Jag vet aldrig vad jag ska svara när folk frågar var jag kommer ifrån – mor från Sthlm, far från Norrköping, född i Dalarna, uppvuxen i norra Bohuslän, flyttade till norra Halland, sen till Göteborg, sen till södra Halland. Det är bara att välja vad som passar bäst antar jag… (Men hjärtat klappar för Bohuslän!)


Puh, klart! Nu skickar jag vidare utmaningen snabbt som ögat till

Emma Käte, Rosenhill
Mimaison
Den inredningstokiga mamman, Spets och snor
Mollys hus
Modern Country
Dreamhouse

(Några av er har kanske fått den förut, men då får ni leta nya underligheter : )

Och här är reglerna:

Varje spelare börjar med att skriva in sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva in de sex sakerna på sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya spelare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras blogg så att de vet att de blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Lycka till!