torsdag 15 mars 2007

Vårkänslor…



…fick jag igår! Och nu går faktiskt bilderna att ladda upp också! (Har installerat Firefox istället – verkar funka bättre – så nu vet ni det alla Macanvändare därute!)

I alla fall gjorde sig vårkänslorna påminda även utomhus och jag var tvungen att göra ett litet vårarrangemang – en kruka vit krokus och en murgröna, lite rödlök och en boll av mossa som jag gjort genom att linda fast mossa med silvertråd på ett klot av frigolit… får se hur länge den håller?

Men bästa fyndet var väl ändå det lilla klotet jämte krukan – hittade det på "Blomsterlandet" – keramikklot med någon slag décopagedekor. Jättevackert tycker jag (som annars ej är något fan av trädgårdsklot direkt…)

Ja, så blev det något vackert att titta på i väntan på den riktiga explosionen. Jag står redo med grep och gummistövlar!