onsdag 11 april 2007

A true princess…


…har vi i våran familj! Innan hon föddes hade vi redan två flickor som varken var särskilt tjejiga eller några "pojkflickor", utan som barn är mest antar jag. Men det var innan "Prinsessan" gjorde entré… Här är det rosa, glitter och sagor för kung och fosterland! Jag är tvärsäker på att hon skulle känna en ärta under madrassen… Det enda som avviker från mönstret är väl hennes stora intresse för dinosaurier kanske? Men annars som ni ser har hon valt det mesta själv i sitt rosa-rosa rum. Det kanske kan ge några idéer till er föräldrar som har likasinnade små drömmare där hemma!

P.S. Kanske ska tillägga att hon häromdagen undrade om hon inte skulle ändra stil i alla fall; "jag tror jag ska ha ett "rock-tema" i mitt rum nu, mamma!" D.S.


Planschen med alfabetet hittade vi på "Junibackens" fina bokhandel och skorna är köpta i Indien, värdiga en riktig prinsessa. Sängen köpte vi på Ikea i mitten av 90-talet.


Dockskåpet har farmor och farfar byggt, men jag planerar att ta över det när barnen lekt färdigt…


Kuddar från Indiska, Jysk och Ikea.

1