torsdag 10 maj 2007

DDD…



Dagen efter Danmark… är jag full av inspiration – det funkade! Det funkar alltid. Åkte bara över till Helsingör några timmar, men det räcker. Där finns några riktigt mysiga butiker och miljöer att insupa. Kameran gick varm och jag smygfotade också i bland annat butiken "Stjernedrys" där jag också köpte de fyra små café au lait-skålarna ovan. Några små ljus och ett "kremmerhus" fick också hänga med hem och den här ljuvliga apelsindoftande krukväxten som jag inte minns namnet på. För att inte tala om alla intryck och nya mönster och annat som finns inne i huvudet på mig… Nä, nu ska jag jobba lite! Det gäller att smida medan järnet är varmt, som det heter. Bjuder på några smygfoton också…

Förresten – åter tack för alla snälla kommentarer om min hall och mina gummistövlar! Och för alla undrande ska jag berätta att hallen är ganska stor och utanför kamerans lins finns en hyfsat rymlig skjutdörrsgarderob där alla jackor, skor, hjälmar – ja, ni vet – åker in. Och där inne är det inte så prydligt kan jag lova!

Ha en riktigt trevlig dag alla bloggvänner!




Den här bilden är utanför en annan liten butik som jag tyvärr inte minns vad den heter, men tyckte blomstertrappan var så fin.