tisdag 21 augusti 2007

Nu gick tiden sådär fort igen…



… men det händer lite grejer i alla fall. Har t.ex målat vår nya carport med förråd i helgen. Tack för hjälpen alla goa vänner som kom förbi och hjälpte till! Många, många kramar till er alla.

Nu till alla rockin' girls. När det gäller inredningsbloggar kan jag inte välja. Jag skulle istället vilja ta tillfället i akt att tacka alla tjejer, kvinnor och mammor som så frikostigt delar med sig av sin tid, tankar och tips genom detta forum. En blogg kan kännas som ett litet hål i universum där tiden kan få stanna upp och man kan – om man vill – få dela med sig av sånt som bara är vardagligt, vackert, kul och inspirerande. Fast vi alla vet att livet runt omkring fortsätter i sitt vanliga, kaotiska inferno.

En sån tjej/kvinna/mamma som jag i alla fall måste applådera lite extra är min kompis Rebecca. En härligt positiv trebarnsmamma som verkligen vet att livet har sina sidor. Och nu kan alla få följa hennes nya, spännande vardag i Kuala Lumpur, dit hon flyttat med sin familj under en period. Modiga människa! Läs mer om hennes personliga funderingar hos Rebecca mitt i livet.

You're all rockin' girl heroes!

Och (de små) bilderna kommer från Laura Ashley. Med härliga färgen "Duck Egg" som inspiration en helt vanlig tisdag.