söndag 7 oktober 2007

Godmorgon!


När mörkret skingrats och dimman lättat bröt solen fram och färgade allt i guld.

Hösten är egentligen en härlig årstid den också! I helgen har jag målat min altan och balkong i vitt (har fått vänta på det tryckta virket att torka) och det blev mycket ljusare även inomhus. Och det kan man ju behöva. Idag på eftermiddagen hoppas jag kunna ge den en sista strykning. Och sen fixa med stolar och lite lyktor så det blir trevligt att kunna sitta där under höst och till och med soliga vinterdagar – med varm choklad och varma filtar. Och det ser trevligt ut från insidan med. Bilder utlovas.

Här är det lilla köksfönstret där morgonsolen lyser in. En strut i zink har fått hjärtan på tråd och som "foder" och extra pynt har jag använt en sån där tablett i spetsmönstrad plast, perfekt till blommor, bara att tvätta och torka och använda igen!


Ha en trevlig måndag mina vänner!