fredag 5 oktober 2007

Nytt i hallen!


När vi byggde huset satte vi in skjutdörrar i hallen. Praktiskt – nja, kanske – nu hade jag valt fasta garderober. Framför allt är ju dörrarna fula. Hade tänkt att tapetsera dem, men inte riktigt vågat. Men tills det blir gjort kom jag på att man kan sätta upp en kedja där, men någon sådan har inte stått att finna här i närheten. Så. Mindes att Anna i sitt hus på landet hade gjort en själv, så jag åkte till byggmarknaden och köpte en bit kedja och några gardinklämmor jag med - voilà – en kedja für pynt. Jag blev jättenöjd, vad tycker ni?


Och så en närbild på en doftpåse med lavendel jag har gjort. Det doftar gott i hela hallen. Är helt insnöad på den lilla växten just nu…

Ett annat tips för lavendeldoft – köp eterisk lavendelolja i hälsokostaffären – blanda några droppar med vatten i en sprayflaska och spruta på textilier och i rummet. Doftar ju underbart i t.ex. sovrummet. Bra att veta är att äkta eterisk olja inte lämnar några fläckar efter sig. (Men är också giftigt vid förtäring, så håll den lilla flaska borta från små fingrar.)