onsdag 10 oktober 2007

Onsdag?


Hej på er alla! Idag är både vädret och jag segare och gråare… har till och med skrivit och önskat flera av er en trevlig tisdag… öhh, tills jag insåg att det redan är onsdag. Jag har ju koll.

Idag har jag hantverkare här som håller på att åtgärda tvåårsbesiktningsanmärkningar (vilket lååångt ord). Bland annat ska vår pardörr bytas ut. Efter endast två år har färg spruckit och lister bågnat. Det till och med rinner vatten på insidan dörren när det regnar. Riktigt dåligt. Tur att det är garanti. Och hoppas att den nya håller bättre kvalitet.

Bra att ha hemmakontor så man kan administrera såna här grejer samtidigt! Fast lite splittrat blir det ju… men jag är nog rätt vimsig ändå idag!

Så ha en bra onsdag i alla fall. Och bilden är på en ny väggtext som jag har gjort i min hall. Vad tycks?

Saxifraga granulata. "Mandelblomma" – och till det salig Linnés förklarande lilla text – "Stjälkblad njurlika, flikiga. Stjälk grenig, vid roten små knölar".