måndag 1 oktober 2007

Tillbaka!


Nu är jag hemma igen. Bokmässan var jättekul – men det var väääldigt mycket folk, fast jag var där när det fortfarande bara var branschfolk. Undrar hur mycket det blev lördag och söndag? Hjälp! Köpte bland annat böckerna på bilden. "Överlevnadstips för småbarnsmamman" blev till om med signerad av författarna, jodå! Fast de tyckte inte jag behövde någon bok när de hörde att jag redan hade fyra barn… men ett och annat tips kan man väl behöva ändå. (Men jag skulle nog snarare behöva en "Överlevndadsbok för tonårsmammor" nu…)

I alla fall. Min man var redan på bokmässan för att jobba. Så vi hade fixat lite barnvakt så vi båda kunde stanna lite extra… man kan ju förena nytta med nöje! Min man är född och uppvuxen i Göteborg och vi bodde där de första sju åren av vårt gemensamma liv. Så det urartade lite till en "trip down memory lane"… (jag har knappt varit där sen vi flyttade).

– Åh, kommer du ihåg när du följde mig till spårvagnen första gången, – Åh, där, på den parkbänken ammade jag lilla K* på vår första promenad. – Titta, vår gamla mataffär har blivit ett 7eleven…

Vi stod till och med utanför vår gamla port och försökte komma in! Ja, det var väldigt roligt, men lite jobbigt också. Tiden går så fort… Sist vi gick på den där gatan hade vi en ny liten urban familj med små barn, (minnesbild; ståbräda på kullersten) och vi var väldigt unga. Nu har vi tonåringar (små barn också iofs) och är snart lite… medelålders. Huaaaa!

Den översta bilden är från mitt vuxna kök, i min vuxna villa – mitt nya lagerbladsträd!

(Jag tror jag måste lyssna på Depeche Mode och tupera håret! Innan jag åker och storhandlar…)