torsdag 22 mars 2007

Och nu…


…ser vårt hus ut så här! Alla räckena och stolparna skall snart målas vita och under balkongen skall det bli ett litet trädäck – morgonsol och frukostkaffe… Fluffiga vita hortensior vid sidan och en klättrande New Dawn runt stolparna och så en häck av avenbok… så är ju den sidan klar i alla fall! Det är så mycket jobb med en ny trädgård och det tar så lång tid innan man ser resultat. Måste ha tålamod!Gräsmattan är klar i alla fall, bara det var ju ett jobb…

Färgen på huset heter "Björnbär" – brunsvart med lite rött i, jättefint tycker jag. Här är det en mycket ovanlig färg på nyare hus, men det var vanligt förr, och framför allt ser man många bruna och svarta sommarhus här vid kusten, precis som i Danmark. Alla i vår lilla stad vet i alla fall vilket hus som är vårt – jaha, är det ni som bor i det nybyggda svarta huset!

– Det är inte svart, säger jag. Det är mörkt brunt, tänk lite… björnbär.

– Jaja, svarar de. Och liggande panel har ni också…

Vilken faktiskt var en av de paneler vi kunde välja på ur standardurvalet. Lycka. Jag älskar bred liggande panel, lite som timmer.



Här ska det bli en liten, liten trapp. Kanske i trä, men allra helst ett gammalt hugget granitblock. Och fram till dess – den klassiska SJ-pallen.

Under hösten/vintern har vi också byggt en carport med förråd. Skall bara måla hela härligheten så skall jag visa hela framsidan på huset och min tänkta "innergård" med grusplan, vårdträd och hela härligheten!

Ja, och är det någon av er som har fritidsproblem eller saknar semesterplaner så går det bra att höra av sig!

Ha en trevlig kväll!