måndag 3 september 2007

Huvudet är fullt…


… av inspiration! Jag var på Formex i fredags och har inte hämtat mig riktigt ännu, det blev en lång dag – upp fem och i säng vid tolv. Då hade vi hunnit med allt vi ville se på mässan OCH vart inne i stan hos både Ambiance och Årstiden och lite till!

Jag var på mässan främst för inspiration och för att hänga med i lite trender och tendesenser. (It may exist other plans, though…) Bra att ha i bakhuvudet i mitt jobb i alla fall. Åkte dit med goa U* som ritar hus och inredningar. Jag tror alla förstår att vi hade mycket att göra! (Även om jag inte hittade så mycket nytt då. Det mesta har man nog sett förut…)

Som säkert fler med mig, var jag själv mest intresserad av de danska leverantörerna – House Doctor, Madame Stoltz, Greengate, Nordal m.fl. Och jag måste säga att bara deras montrar var väl värda besöket! Flera hade byggt upp små hus med vackra fönster och golv och alltihop. Och det gjorde verkligen deras produkter rättvisa! Hos dessa hade jag kunnat stanna hela dagen…

Vill ni se lite bilder rekomenderar jag ett besök hos Anette med bloggen Lantlif. Jag hade inte ens med mig kameran…

Jag visar i stället lite pyssel av stora tändsticksaskar som jag gjort samt en liten, liten glasklocka med en liten, liten hortensia.