tisdag 11 mars 2008

En bra sak…


…när man jobbar hemifrån är – att man kan färga håret samtidigt som man jobbar. Det hade man inte kunnat göra på ett vanligt kontor. Nu sitter jag väldigt snygg med håret uppvirat på huvudet och skriver och jobbar under tiden… kanske skulle ta ett foto på det.

Och det här med snabbare internet. Det hjälpte ju inte så mycket för nya-inlägg-frekvensen, det kanske ni har märkt. Grejen kanske är att jag inte riktigt vet vad den här bloggen ska handla om längre. Inredning i all ära – det är kul – men, en ganska liten del av ett liv ändå. Känns som jag har visat upp mitt hem i alla möjliga vinklar och vrår nu. Och så där värst pysslig hinner jag inte vara varje dag.

Jag har några alternativ:

1. Fortsätta som nu. Inlägg då och då på temat pyssel och annan inredning.

2. Mer om vardagslivet i en familj med sex personer i åldrarna 41 till 4 år.

3. Livet som företagare. Och de nya planerna med inriktning tillverkning av inredningsdetaljer.

4. Alltihop i en salig röra.

Ni får gärna hjälpa mig om ni har lust. Känns som Huset fullt kan behöva en nytändning. Och undrar också – hur personlig ska man vara, med bilder på barnen och så?

Och vad de här bilderna har med saken att göra vet inte jag. De kommer i alla fall från Isabella Smith.