tisdag 27 mars 2007

Fynd på blocket…


… i helgen! Har länge önskat en kökssoffa och kollat på loppisar och blocket såklart. Och så i fredags fanns den där – jag ringde genast och slog till! Jag är jättenöjd med mitt fynd, en kökssoffa måste ju vara världens mest sociala möbel. Alla vill sitta i köket länge, man kommer nära varann och allt blir så hemtrevligt med en köksoffa, eller hur?

Återstår då frågan – måla eller inte måla? Någon har uppenbarligen slitit för att luta av möbeln och den är helt trären och i fint skick. Men, jag ville ju ha en vit soffa… Den har lite skavanker här och där så ur möbelkonservatorisk (nytt ord ;) synpunkt spelar det nog ingen roll. Vad tycker ni?

Vill också tacka och buga så mycket för alla kommentarer i förra inlägget! Kul att höra fler som gillar färgen… Och så vill jag naturligtvis önska alla en härligt solig eftermiddag – våren är här idag!