söndag 1 april 2007

Stockholm, Stockholm, stad i världen…



Några fynd – quiltat kuddfodral från Indiska, stort spegelklot från Koloni garden, fattigmanssljusstake från Årstiden samt favoritdoftljuset "Ginger Pear" från Villa Collection, inköpt hos Hans Mikaels.


… inte direkt Sveriges framsida kanske – men massa, massa skön storstadsfeeling och shopping!

Har alltså varit på snabbvisit i huvudstaden och kära värld vad jag fick springa! Jag hade ju hur mycket som helst att hinna med tack vare alla Sthlm-bloggare och era schyssta shoppingtips!

Årstiden (vilken sagolik butik!!!) och Ambiance (fridfull oas) stod först på listan. Av bara farten hittade jag Berrys också. Å sen ut till Sickla köpstad (ingen upplevelse i sig då) men hallå !!! Koloni Garden var ju härligt! Och Vita Hem. Sen tillbaka till stan, sprang lite uppför och nedför Götgatan också, träffade några vänner och sen en god middag på Anakahn och skjuts i säng. (Fatta att jag var trött… hade varit uppe sen 05.30)

Innan jag åkte hem nästa dag hann jag med Östermalmssvängen (medan jag tok-glodde på alla otroligt likformigt utstyrslade innerstadssmammor; designerjeans i stl. 34 nedstoppade i högklackade stövlar, kort skinnjacka, hästsvans och jumbo-solglasögon och i Bugaboo-vagnen en liten, liten Burburry-bebis – kul!) Sen ner till Laura Ashley och vidare till H&M Hamngatan, Zara och NK (upp och titta lite till på Årstiden) och tillbaka via Stockhome och Lagerhaus samt Escape – puh!

Tyvärr var inte plånboken riktigt storstadsanpassad men med elefantfötter och spinnande synapser flög jag i alla fall nöjd hem och såg Sverige passera från ovan – underbart! Uppdrag utfört och lite fantastisk verklighetsflykt… och tack alla som hjälpte till med dagis- och fritispusslet så jag kunde sticka iväg!

Sen har jag jobbat lite extra i min favoritklädaffär också så tyvärr har jag inte kunnat svara på förra soff-inlägget. Jag tror det övervägande blev vita röster (eller svart… för den modiga!) i alla fall, men jag tror det får mogna någon vecka till!




Avslutar med ett jordnära gör-det-själv-tips. Urdiskad barnmatsburk med ståltråd upphängd på krok från Jysk – söt väggdekoration för ljus eller blommor.

Ha en skön söndag!