onsdag 27 juni 2007

Sitta ute…


…när det regnar är väldans mysigt. Om man sitter under tak, vill säga. Det kan jag göra nu på min lilla altan under balkongen. Och räkna bilarna som åker förbi.

Bordet har jag köpt på Rusta för 149 (!) kronor. Jag har målat det vitt med Rustas egen vattenbaserade lackfärg. Den var ju inte så bra. Tunn som en lasyr och hemskt rinnig. Så det blev shabby av bordet ändå, fast jag hade tänkt mig det lite prydligare och mer hållbart för utomhusbruk. Men jag är ändå nöjd.

I bakgrunden kan ni se mina "Endless Summer"-hortensior som har växt till sig riktigt ordentligt. Det har tyvärr gräset också gjort. Men marken är så blöt så det går väl inte att klippa just nu ändå. Jag tror jag sätter mig på den lilla stolen vid det lilla bordet och ser naturen ha sin gång. Och vinka till alla som åker förbi.