torsdag 9 augusti 2007

Omflyttning…


…av lite grejer har det blivit. Jag köpte denna fina ljusstake som jag önskat mig en tid. Jag hittade den hos Honning & flora. Färgen är så härlig så jag flyttade omkring och plockade fram lite jag hade i skåpen, kompletterat med några nya småsaker. Det behövs inte så mycket för att det ska kännas lite nytt, eller hur?


En riktig myshörna! Burkarna ovanpå skåpet kommer från House Doctor och är nya. Jag har satt frostad film på skåpets glas för att det ska se lite lugnare ut. Blev fint tycker jag. Den quiltade pläden hittade jag hos Systrarna Grene i Roskilde. Ett riktigt fynd. Och exakt samma färg som ljusstaken. Bra va!


Lite nytt i växthuset också. Den charmiga blomsterpinnen med ljus kommer också från Honning & Flora!


På hyllan hamnade den stora pilkransen med två … ljusstakar.


Och på väggen på andra sidan satte jag upp två tavlor, som jag har haft liggande i typ 10 år! Med nya ramar var de ju jättesnygga. På bordet jämte – en liten samling ljusstakar. Hur många kan man behöva?

Idag är en fruktansvärt (får man säga så…) varm och kvav dag här. Vi orkar knappt röra oss. Men jag är väldigt nöjd ändå – för idag har våra tjejer kommit hem från England! Väldigt stora och självständiga har de blivit på kuppen, härligt att se att de kommer att klara sig på egna ben en vacker dag!