fredag 19 oktober 2007

Tänk om väggar kunde tala!


Hej igen!

Här är en fantastisk – men kall – dag. Och ännu en latinsk text, vad är detta?

Åkervinda, mina vänner. En både älskad och hatad växt som varit en kompis i svenska floran under lång tid. Nu förevigad som text på en av mina väggar – och snart kanske även på din…

Håller nämligen på att göra en liten "kollektion" av dylika dekorationer. Det finns ju redan många fina, det vet jag. Men jag tyckte det saknades vackert typograferade texter med väl valda typsnitt. Jag lät göra en egen och tänkte; Aha – detta kanske fler skulle vilja ha… Eftersom jag redan jobbar som frilans med eget företag kändes inte startsträckan alltför lång för att testa.

Så vad tror ni? Har tänkt att prova en mindre kollektion till att börja med – här "Blommornas egen poesi" – som sedan utökas efter behov och efterfrågan. Materialet är matt vinyl, som ser "målad" ut. Enkel att fästa på väggar och andra målade ytor inomhus.

Har ni tid och lust får ni gärna ge mig lite "feedback" angående detta?


Ovan: En del av bruksanvisningen jag håller på att skriva…


Och förresten – "Linda", som frågade om färgen på vårt hus, tillverkaren av kulören "Björnbär" är, eller var i alla fall: Nordsjö. Vårt hus är målat med täckoljelasyr. Hoppas det kan vara till någon hjälp! (Förra årets vinterbild… snart är vi där igen!)

Och – mina träd inne – som några undrat, är inte olivträd, utan lagerträd. Känns mycket driftssäkrare än olivträd för min del! Jag låter de stå ljust och vattnar mycket så håller de sig fina hela vintern. På sommaren får de vara utomhus.

Imorgon ska jag på klassfest! Hu, vad läskigt/kul/nyfiket – har inte sett de flesta av mina gamla klasskompisar sen vi slutade nian för 20 år sedan! Om nån nu undrade hur gammal jag är…

Ha en riktigt trevlig helg!