onsdag 27 februari 2008

Nyfiken i en strut. Eller två.


Det är fortfarande kul att göra strutar – här är mina senaste alster! I någon slags egenutvecklad papier maché kind of metod. Flera lager med fina papper och bokmärken, pyntade med blad, spets och fjädrar. Det var en suddig bild ser jag nu…

En annan grej. Jag är ju egen företagare och jobbar hemifrån sedan lille sonen (snart 4) kom. Barnen är på dagis/skola/fritis, så det är lugnt egentligen. Men snälla nån vad svårt jag har att koncentrera mig nuförtiden! Det är liksom både ensamt och ingen att prata eller diskutera idéer med, samtidigt som det egentligen finns hur mycket vanligt hemmafix att göra – typ tvätt och städ – som helst. Börjar känna mig lite splittrad alltså. Förstår att många av er jobbar under liknande förhållanden – hur gör ni?

Funderar på att bygga en friggebod så jag åtminstone kan gå till jobbet… nu sitter jag i vardagsrummet.